Regensburg – középkori emlékek

Egyetlen túra regensburg

A bal parton Szerbia, a jobb oldalon Horvátország található. A TID-et Szerbia fogadja, ezért a táborhelyek a bal parton vannak.

egyetlen túra regensburg

A magyar homokos partok után, egy igazán kellemes és vadregényes tájon találjuk magunkat. Az érintetlen táj szépsége leköti a túrázó magányra vágyó gondolatait. A sok élő zátony közt elhajózva, úgy érezzük magunkat, mintha meg egyetlen túra regensburg volna az idő.

Jótékony veteránok a Lánchídnál

Ez az a szakasz, ahol a legjobban élvezhetjük a természet adta nyugalmat. A homokos partokon nagyon kellemes fürdési lehetőséget találunk megfelelő vízállásnál. A települések lakói nagy szeretettel fogadják a vízen érkező túrázókat, és lehetőségeikhez képest csodálatos programokat szerveznek. A szerb szakaszon találkozunk a Dunába torkolló három nagy folyóval, a Drávával az as fkm-nél, a Tiszával az ös fkm-nél és a Szávával az es fkm-nél.

egyetlen túra regensburg

Az első nagyobb várost, Novi-Sadot az as fkm-nél érjük el. Itt a túra megpihen, és a várost a pihenőnapon felfedezhetjük és megtekinthetjük a nevezetességeit.

A belváros közel van a táborhelyhez, ezért könnyen bemehetünk körül nézni, bevásárolni. A jobb parton található, a dombon a Savoyai Jenő által építtetett vár, ami ma is épségben áll.

Nagy-Rába-szurdok

A bástyák között múzeum, könyvtár és szálloda található. Az egykori figyelőtorony furcsa órájának kismutatója mutatja a perceket, a nagy pedig az órákat.

egyetlen túra regensburg

Két nap múlva elérjük a fővárost, Belgrádot. Itt szintén érdemes bemenni a történelmi városrészbe, elmerülni az emlékezésbe és leróni tiszteletünket az ősöknek.

A Belgrád alatti szakasz kissé lelassul, mert közeledünk a Duna legnagyobb vízi erőművéhez, aminek a duzzasztása már idáig is elér. Ezen a szakaszon találkozunk a lenti rész végváraival, az ban épült Szendrő várával, aminek falait a Duna vize mossa. Lejjebb van Galambóc vára, ahol a folyó betör a hegyek közé és hömpölyögve halad a leglátványosabb szakaszig, a Vaskapuig Kazán szorosahol a sziklák az égig érnek.

A szoroson és a Duna legnagyobb zsilipjén áthajózva m hosszú 50 m magas elérjük Kladovó várát, ahol a várban tölthetünk el egy kellemes estét.

Szarvaskő, a kilátótorony, a vár, a Gilitka-kápolna és forrás

Ezen a szakaszon lassan elfogynak a magas hegyek, és lapos síkságok köszöntenek a Bolgár tájakon. Horvátország Bulgária — A stockholm társkereső és az idő egyszerre lassul A Duna elterül, és szélesen hömpölyög tova a sík területen, hatalmas zátonyokat és homokpadokat képez a folyó közepén is.

Bakancsot fel! - Bükk átkelés túra

Itt is rengeteg élő, gondozott szigetet találunk túránk során. Az első nagyobb város Vidin, ahol a túrázókat a egyetlen túra regensburg fogadják egy kis pihenőre. A bolgár szakaszon is határfolyón hajózunk, itt a Románokkal határos a folyó.

• Kirándulások a Duna mentén: Németország és Ausztria
  • Szakaszleírások | TID
  • Az Arzbergtől Mortantschig tartó, Natura hálózathoz tartozó, szigorúan védett szurdok végigjárása felejthetetlen élmény, a közvetlenül a folyó mentén kialakított útvonal kitűnően jelzett és kiépített, néhol nagyon kalandos, sziklafalra erősített fa járdák, lépcsősorok, több helyen kötéllel biztosított, sziklás ösvény, ill.
  • Régi gazdag nő keres
  • Az Akasztó-hegy csodás panorámát nyújtó, füves oldalából hatolunk be az Országos Kéktúra útvonalán a Bükk erdeibe, a Gilitka-kápolna után a Gilitka-forrásnál, a Rocska-völgyből jövünk fel az erdős gerincre, melyen a Bábafa érintésével túrázunk vissza Szarvaskőre.
  • Helyszínen nem fizet ülésén
  • Donászi Franciska nyolc éve él Finnországban, ebből hat éve Lappföldön.

A partokat jellegzetes ártéri erdőségek borítják. Reggel kellemes madárdalra ébred a túrázó, és a következő szakaszt a tábortűznél szerzett kellemes élményeivel kezdi meg. A vendéglátók itt is a lehetőségeikhez képest kiszolgálják a túrázókat, érezhető az igyekezet és a vendégszeretet. Túránk során ez a szakasz a pihenésről és a lazaságról szól.

Kirándulások a Duna mentén – 1. rész (Németország és Ausztria)

Nem kell rohanni zsiliphez, nem kell odaérni a fogadásra, csak érjünk oda a táborba, nincs stressz, nincs hajtás, csak evezés, evezés, evezés a széles Dunán, amiért jöttünk, amiért vízre szálltunk. Ez az a szakasz, ahol elérjük utunk célját. Ahol elmondhatjuk, hogy megint és még mindig itt vagyunk, mert szeretjük ezt az öreg folyót és jövünk, amíg bírja a kezünk, a szívünk, mert a túrázás az életünk. Silistrán a ös fkm tábla mellett szállunk partra, hogy a hagyományos búcsúesten már a jövő évi tervekről beszélgessünk.

Ma már a túra itt nem ér véget, bulgár barátaink hagyományőrző búcsúja köszönti az utolsó szakaszt. Románia — A deltán át a tengerig Az utolsó szakaszon tovább lassul speed társkereső online több ágra szakad a folyó, hogy végül a tengernél, több mint két hónapos evezés után a túra véget érjen.