Finn flört, Stadler FLIRT – Wikipédia
A Junakalusto Oy nevű vasúttársaság kilenc motorvonatot rendelt a rendelkezésére álló opcióból. A most az északi országban szolgáló 32 darabos flotta így 41 járműre bővülhet ig.
A társaság feladata vasúti járművek beszerzése és karbantartása, és azok rendelkezésre bocsátása a Finn Államvasutak részre. Jelenleg egy új körvasút építése folyik, amely a városközpontot, illetve Helsinki külvárosi finn flört köti majd össze a főváros nemzetközi repülőterével. Helsinki főpályaudvarán várja az utasokat a már működő harminckét darabos flotta egyik példánya fotó: Halász István A ig szolgálatba álló kilenc, milliméter nyomtávolságú vonat a hazánkban szokatlan, extrém időjárási körülmények között is biztosan üzemel.
Az akár fokos hideg miatt hatékonyabb szigetelést kaptak a járművek a normál nyomtávolságú testvéreikhez képest és emellett vastagabb, három rétegű üvegezést kaptak a szerelvények. A már kipróbált, és számos járműben használt légkondicionáló berendezéshez egy hővisszanyerő rendszert is épített a Stadler, amely az utastérből elszívott meleg levegőt a kívülről beszívott friss, hideg finn flört előmelegítésére használja fel, ez pedig jelentős energia-megtakarítást jelent az üzemeltető számára.
Millie and Finn Best Flirting Moments
A beszállóterek fűtőtestjeinek köszönhetően pedig a ki- és beszállás idején is egyenletes maradhat a vonat belső terének hőmérséklete. A vonaton korszerű utastájékoztató, vészhívó rendszer és mozgássérültek számára is használható mellékhelyiség található. Érdemes azt is megjegyezni, hogy a már három éve szolgáló 32 motorvonat tetőszerkezetét a Stadler szolnoki üzemében gyártották le. Halász Péter.